معاون اول رئیس ‎جمهوردر مورد گرانی اخیر نان گفت :

دولت‌های قبلی سینه‌شان را برای مقابله با چالش‌ها و گرانی ها سپر نکردند اما رئیسی گفت که من آماده‌ام برای اصلاح اساسی اقتصاد کشور از آبرویم هزینه کنم.

در ادامه سخنان معاون اول رییس جمهور اشاره ای به قیمت های جدید دارو و قیمت های جدید نان نشد . برخی اخبار در مورد قیمت های جدید نان حاکی از آن است که دولت یارانه اختصاصی برای نان در نظر گرفته است که توسط کارتخوان هایی خاص محاسبه می گردد.

احتمال دارد این کارتخوان ها به زودی در داروخانه ها نیز فعال گردیده و با کارت یارانه هر مشتری در قیمت های جدید دارو لحاظ گردد.آزادسازی قیمت ها برای کالاهای اساسی باید به تدریج و با حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی انجام گیرد که این پروسه هم زمان بر است و هم به برنامه ریزی دقیق و همه جانبه ای نیاز دارد.

دولت آقای رییسی هم در نطق های قبل از انتخابات و هم در مصاحبه های تلویزیونی بارها اعلام کرده اند که برنامه ریزی های دولت باید شفاف باشند و به اقشار مختلف مردم ضربه نزنند.

اقشار با درآمد بالاتر بخشی از هزینه تأمین این کالاها را پرداخت می‌کنند اما اقشار نیازمند و کم‌درآمد جامعه به‌طور کامل از این کمک‌هزینه‌ها بهره می‌برند و پولی که به آنها تعلق می‌گیرد، آرامش آنها را تأمین می‌کند.این کمک‌هزینه‌ها قبل از آزادسازی قیمت‌ نان به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.در کنار این تمهیدات برای دهک‌های پایین جامعه سبد سهام نیز در نظر گرفته شده است

مخبر:قتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند که قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان برد، اما با اقدامات دولت و گشایش‌های مالی، شاخص‌های اقتصادی ثبات پیدا کرد.جنگ اوکراین نیز بی تاثیر بر افزایش قیمت گندم نیست .

حال باید دید آیا با این روی کرد دولت هزینه ها کنترل و تورم کاهش می یابد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *