تفکیک حساب های شخصی و تجاری

بانک مرکزی و سازمان‌های مالیاتی درصدد تفکیک حساب های شخصی و تجاری هستند. این اقدام به دلیل گستردگی زیادی که دارد، کمی با تاخیر انجام شده است.

بنابر گزارش تسنیم، سید احسان خاندوزی به عنوان سخنگوی دولت حدود یک ماه قبل در مورد تفکیک حساب های شخصی و تجاری صحبت کرده بود که توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

تفکیک حساب های شخصی و تجاری یکی از مواردی است که باید در قالب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان انجام شود. این موضوع یکی از پیش نیازهای اجرای قانون به شمار می‌آید و در صورت عدم انجام آن، عملا اجرای قانون محقق نخواهد شد.

در ابتدای این امر، بانک مرکزی در مورد تفکیک حساب های شخصی و تجاری گفت حسابی که دو شرط ۱۰۰ تراکنش و سقف ۳۵ میلیون تومان را داشته باشد، به عنوان حساب تجاری به شمار می‌آید. این معیار موجب واکنش متفاوت کارشناسان مالیاتی بود. اما بعد از مدتی رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد اعلام کردند که این دو شرط مربوط به بودجه سال ۱۴۰۰ بوده و در سال ۱۴۰۱ اجرایی نخواهد شد؛ در حقیقت معیار تفکیک حساب‌ های شخصی و تجاری، خوداظهاری مودیان در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب زمانی که مودیان برای ارائه اظهارنامه به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه می‌کنند، می‌بایستی حساب تجاری خود را در اظهارنامه معین کنند. به این ترتیب حدود ۹ میلیون حساب تجاری به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

وزیر اقتصاد روز گذشته در مورد تفکیک حساب های شخصی و تجاری گفت که این موضوع یک قانون است که همکاری‌های خوبی بین بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی انجام گرفته است. اما به جهت اینکه تمامی بانک‌ها موظف به انجام آن هستند، ممکن است کمی با تاخیر همراه بوده و زمان بر باشد.

دریافت اخبار بیشتر در گالوانیزه۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *