ورق گالوانیزه آبکاری گرم

ورق گالوانیزه آبکاری گرم

یکی از روش های موثر برای جلوگیری از زنگ زدگی و افزایش عمر ورق ها و سایر قطعات آهنی یا فولادی، عملیات گالوانیزاسیون یا آبکاری گالوانیزه گرم روی آنها انجام میدهند. آبکاری گالوانیزه به این صورت است که پوشش از جنس روی به قطعه مورد نظر شما داده می شود، وجود این لایه روی تا حد بسیار زیادی باعث افزایش عمر آهن آلات شما خواهد شد

برای درک بهتر این موضوع که آبکاری گالوانیزه گرم چیست باید در نظر داشته باشید که معمولا دو روش آبکاری سرد و آبکاری گرم برای گالوانیزاسیون وجود دارد. برای انجام آبکاری ابتدا باید به روشهای مختلف مانند استفاده از محلول های چربی گیر، امولسیون، تمیزکاری با حلال های صنعتی و چربی زدایی با بخار چربی هایی که در روند انجام شکل دهی به محصولات چسبیده است را پاک کنند. بعد از آن مرحله اسید شویی شروع می شود که در آن قطعه را درون محلول آب، اسید کلریک یا اسید سولفوریک قرار می دهند. غلظت اسیدی این محلول باید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و دمای آن بین ۶۰ تا ۸۰ درجه باشد. در ضمن برای اینکه مدت زمان اسید شویی کاهش پیدا کند و طی انجام آن فلز دچار خوردگی نگردد می توان از الکتریسیته استفاده کرد. 

خط تولید تکنیک گالوانیزه آبکاری گرم

پیوسته که برای رول های ورقی با ابعاد و ضخامت های مختلف قابل استفاده می باشد دارای برخی اجزا است. این روش از غوطه ورکردن ورق در حوضچه ای  داغ از روی مذاب استفاده می کند. در ابتدای این خط، ورق های کلاف ها به یکدیگر جوش می خورند و سپس به صورت یک نوار به خط پیوسته و شارژ می گردد.

در قسمت شست و شو، سطح ورق به وسیله چربی زدایی با مواد قلیایی تمیز شده و سپس با آب گرم شست و شو تمیز شده و سپس با هوای داغ خشک می شود. سپس کلاف وارد کوره های پیشگرم یا آنیل شده و دمای آن برای ورود به حوضچه مذاب تنظیم می گردد.

مرحله شست و شو به کمک سه محلول اسید و باز و آب انجام می شود. در مرحله همدمایی نیز دمای ورقه ها به ۷۳۰ تا ۷۸۰ درجه می رسد.

پس از آن، ورق ها وارد حوضچه مذاب می شوند. کف این حوضچه دارای سرب مذاب بوده و روی مذاب در سطح  بالایی آن می باشد. سرب کف حوضچه باعث پیشگرم نهایی ورق و باز کردن چشمه های ورق و آماده سازی سطح ورق برای جذب روی می گردد.

بلافاصله پس از خروج ورق، جت هوا با ورق برخورد می کند و ضخامت پوشش و کیفیت دانه های شکفته شده یا همان اسپنگل ها را تنظیم می کند. اندازه نهایی اسپنگل ها به کمک سیکل خنک کاری تثبیت می گردد. در ادامه و با دمیدن هوا، دمای ورق کم کم کاهش یافته و آماده اندازه گیری ضخامت پوشش می گردد. این ضخامت توسط دستگاه ضخامت سنج صورت می گیرد.

در ادامه این مطلب تصاویر و ویدیو از گالوانیزه ابکاری گرم را میبینیم :

اطلاعات تماس :

واتس آپ :

۰۹۱۲۸۴۶۰۱۶۲

تلفن های فروشگاه:

۰۲۱۶۶۱۳۷۱۵۳
۰۲۱۶۶۱۳۷۱۲۸
۰۲۱۶۶۳۰۶۱۶۲
۰۲۱۶۶۲۴۶۰۱۹
۰۲۱۶۶۱۳۰۱۹۱
۰۲۱۶۶۱۳۶۷۹۷

موبایل :

پیامک فقط لطفا ۰۹۱۲۸۴۶۰۱۶۲

محصولات مرتبط با ورق گالوانیزه آبکاری گرم :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *