ورق رنگی بهمن

ورق رنگی بهمن

ورق رنگی را می‌توان ورق گالوانیزه‌ای دانست که تحت فرآوری و پوشش‌دهی سطحی قرار گرفته است. همان گونه که در مقاله ورق گالوانیزه چیست بحث شد، ورق گالوانیزه نیز همان ورق روغنی است که پس از نورد سرد، برای مقاوم‌سازی نسبت به خوردگی و اکسید شدن، یک لایه روی بر سطح آن پوشانده شده است.

وجود پوشش رنگی که از جنس پلیمر است به این نوع از ورق، مزایایی می‌دهد. این پوشش خواص ضد خوردگی را بهبود می‌بخشد و حتی در صورت ایجاد خراش یا برش در سطح ورق هنوز هم بیم اکسید شدن در مورد آن وجود ندارد.

فرایند تولید ورق رنگی

پس از خروج ورق از خط تولیدی نورد سرد، برای گالوانیزاسیون به بخش پوشش‌دهی با روی می‌رود. عموما روش مورد استفاده در گالوانیزه‌ نمودن، گالوانیزه گرم و غوطه‌وری در نمک‌های فلز روی است. در مرحله بعد تحت دو مرحله رنگ‌آمیزی با پوشش‌های پلیمری قرار می‌گیرد. البته پیش از این مرحله برای اطمینان از عاری بودن سطح از هر نوع آلودگی سطحی، چربی‌زدایی و خشک کردن ورق را داریم.

مرحله اول پوشش‌دهی با نام back coat یا پوشش زیرین شناخته‌ می‌شود. مرحله دوم نیز با نام top coat یا پوشش رویی از آن یاد می‌گردد. ضخامت پوشش یا همان رنگ در مرحله اول مابین ۷ تا ۱۵ میکرون است. در مورد ضخامت رنگ در مرحله دوم یاد آور می‌شویم در حدود ۲۰ الی ۲۵ میکرون می‌باشد.

کاربرد ورق رنگی بسیار متنوع است. در تمام مصارفی که نیاز به مقاومت به اکسیداسیون و زنگ‌زدگی و زیبایی احساس می‌شود، شاهد کاربرد ورق رنگی خواهید بود. در ادامه به مرور برخی از موارد مصرف ورق رنگی پرداخته خواهد شد.

گروه صنعتی فولاد بهمن

فولاد بهمن در سال ۱۳۹۰ احداث گردید. این کارخانه در استان مازنداران شهر قائمشهر در کیلومتر ۱۰ جاده شیرگاه، شهرک صنعتی بشل واقع شده است. فولاد بهمن با هدف تولید سالیانه ۱۲۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی تاسیس گردیده است. از جمله محصولات این شرکت ایجاد پوشش های پی وی سی و لمینیت بر روی کویل های فولادی، ورق رنگی و گالوانیزه است.

گروه صنعتی فولاد بهمن چند نوع محصول تولید میشود


در این گروه صنعتی دو نوع محصول تولید می گردد. در ابتدا محصولات پایه که به عنوان مواد اولیه برای تولید مقاطع فولادی هستند تولید می شود. خطوط تولید گروه صنعتی فولاد بهمن ، به ترتیب شامل واحد کلاف بازکن، ماشین دوخت، انباره ورودی، بخش چربی زدایی و شست و شو، خشک کن، واحد پوشش دهی نهایی، کوره، واحد لمینیت گرم، خنک کننده، خشک کن، انباره خروجی، اعمال فیلم محافظ، واحد برش و در نهایت کلاف پیچ است. ورق های ورودی به این بخش شامل ورق گالوانیزه و گالوالوم در ضخامت های ۰/۲ تا ۰/۷ میلیمتر است. عرض رول های ورودی نیز در حدود ۱۲۵۰-۶۰۰ میلیمتر می باشد.
در گروه صنعتی فولاد بهمن ابتدا کلاف های گالوانیزه اسکن شده، باز و به هم متصل می شوند و سپس این کلاف ها با استفاده از مواد قلیایی چربی زدایی شده و در واحد شستشو، کاملا شسته می شوند و بعد از خشک شدن و افزودن یک پوشش شیمیایی بر روی دو طرف ورق در کوره حرارت داده می شود.


سپس رنگ اولیه یا آستر به دو طرف سطح ورق افزوده می شود. مجددا در کوره حرارت داه شده و رنگ نهایی افزوده می شود و بعد از حرارت در کوره به آن لمینیت پی وی سی افزوده می شود. بعد از خنک کاری و خشک کردن در واحد کیفی محصول مجددا مورد بازرسی قرار می گیرد و فیلم محافظ بر روی آن اعمال می شود.

در ادامه شما چند نمونه ورق را ملاحظه می کنید :

اطلاعات تماس :

واتس آپ :

۰۹۱۲۸۴۶۰۱۶۲

تلفن های فروشگاه:

۰۲۱۶۶۱۳۷۱۵۳
۰۲۱۶۶۱۳۷۱۲۸
۰۲۱۶۶۳۰۶۱۶۲
۰۲۱۶۶۲۴۶۰۱۹
۰۲۱۶۶۱۳۰۱۹۱
۰۲۱۶۶۱۳۶۷۹۷

موبایل :

پیامک فقط لطفا ۰۹۱۲۸۴۶۰۱۶۲

محصولات مرتبط با ورق گالوانیزه رنگی فولاد بهمن :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *