رشد منفی صنایع دارویی و خودروسازی

کاهش موجودی انبار صنایع دارویی و خودروسازی در میان همه صنایع بیشتر به چشم می خورد؛ به طوری که این کمبود در مهر ماه به منفی ۳۵ درصد رسید.

اقتصادنیوز گزارش داد طبق بررس‌ های انجام شده، تغییراتی که در موجودی انبارهای بخش دارویی و خودروسازی ایجاد شده، رشد منفی متوالی آن را نشان می‌دهد. اما این تغییرات در میان موجودی مواد غذایی و فلزات اساسی رشد مثبتی را در پی داشته است.

طبق آمار منتشر شده از پژوهشکده بانکی، از میان ۲۸۰ شرکت بورسی که در زمینه‌های تولیدی کشور فعالیت دارند، رشد سالانه آن در مهرماه ۷.۷ درصد مثبت بوده است. اما رشد تولید ماهانه آن عدد منفی را نشان داده است.

رشد منفی انبارها

موجودی انبارها برای هفتمین ماه پیاپی، منفی گزارش شده است. بر اساس آمار به ثبت رسیده، موجودی انبارها از ابتدای امسال روند نزولی داشته، در صورتی که در سال گذشته تقریبا در تمامی ماه‌ها، موجودی انبارها مثبت بوده است.

موجودی انبار صنایع خودروسازی

همانطور که گفتیم کاهش موجودی انبار صنایع دارویی و خودروسازی، بیشترین میزان کمبود موجودی انبارها را به خود اختصاص داده است. به طوری که موجودی انبارهای این بخش از صنایع در مهر ماه بیشتر از منفی ۳۵ درصد گزارش شده است. آمار به ثبت رسیده از موجودی انبارهای صنایع خودروسازی در سال گذشته مثبت بوده است. شاید خودروسازها در سال گذشته فقط به موجودی انبارهای خود اضافه کرده و امسال از آنها استفاده می‌کنند.

موجودی انبار صنایع دارویی

یکی دیگر از صنایعی که رشد منفی انبارها را دارد، بخش مربوط به صنایع شیمیایی و صنایع دارویی است. بنابر آمارهای دریافت شده، کاهش موجودی انبار صنایع دارویی و خودروسازی در مهر ماه امسال، با درصد منفی روبرو بوده که به ترتیب منفی ۰.۷ و منفی ۲.۱ درصد است.

در پایان باید گفت زمانی که میزان رشد تولید و میزان موجودی انبار به طور همزمان کاهش پیدا کند، می‌توان گفت که شوک وارده از بخش عرضه است. به این ترتیب عامل کلیدی متوقف کننده رشد را باید از بخش عرضه جستجو کرد.

دریافت اخبار بیشتر در گالوانیزه۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *