دارو

سرمدی واله، نماینده اسدآباد همدان:
تاثیرگذاری حذف ارز ترجیحی بر قیمت دارو از آن جهت حائز اهمیت است که قرار بود از ابتدای به اجرا درآمدن برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دارو یک استثناء باشد و با مدیریت بیمه‌ها بهای آن تحت پوشش ارز ترجیحی دست‌نخورده باقی بماند.
مجلس به شرط آنکه قیمت اقلام ضروری از جمله دارو به نرخ شهریور ماه ۱۴۰۰ عرضه شود، با برنامه اصلاح ارز ترجیحی موافقت کرد اما در حال حاضر همه چیز گران شده است، از اقلام ضروری تحت پوشش ارز ترجیحی گرفته تا اقلام غیر ضروری که به ارز ترجیحی ربطی نداشتند، حتی قیمت دارو هم که قرار بود از ابتدا یک استثناء باقی‌ماند نیز ثابت نماید و تغییر کرد.
در رابطه با خدمات درمانی بیمه‌های پایه نیز، با سازمان فراگیری به نام تامین اجتماعی مواجه هستیم که نتوانستند به صورت عادلانه خدمات درمانی ارائه کنند. در بسیاری از شهرها مراکز درمانی این سازمان متناسب با حق بیمه‌های وصولی از بیمه‌شدگان مقیم نیست و در نتیجه شماری از بیماران ناچارند برای درمانی خود را به مراکز درمانی مستقر در شهرهای دیگر برسانند.
از این جهت نیازمند بازنگری در قوانین و مقررات موجود هستیم، به نحوی که هم ابزارهای نظارتی تکمیل شود و هم عدالت درمانی برقرار شود، در غیر این صورت با این وضعیت دولت نمی‌تواند به یارانه دارو دست بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *