ورق رنگی سمنان

ورق رنگی سمنان

ورق رنگی در واقع از جنس ورق گالوانیزه است که طی فرآیند صنعتی به صورت کوره ای رنگ آمیزی شده است. پوشش رنگی علاوه بر زیبایی، سبب افزایش مقاومت ورق در برابر زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی می شود. در صورتی که ورق گالوانیزه در شرایط محیطی و آب و هوایی نامناسب و بسیار مرطوب و یا در جوار مایعات اسیدی و قلیایی قرار می گیرد توصیه می شود حتما از ورق های رنگی سمنان استفاده شود.به دلیل تفاوت در مراحل تولید این محصول با سایر ورق ها، قیمت ورق رنگی نسبت به قیمت ورق سیاه و گالوانیزه بیشتر است و سبب افزایش هزینه های پروژه می گردد با این حال به دلیل مقاومت بالا و ظاهر زیبا همواره مورد توجه مصرف کنندگان بوده است.

کاربرد ورق رنگی

ورق های رنگی سمنان توسط رنگ آمیزی الکترواستاتیک ورق های گالوانیزه تولید می شوند.
ضخامت پوشش رنگی در قسمت بالای ورق ۲۵-۲۰ میکرون و در سطح پایینی ۱۵-۷ میکرون می باشد.
مزیت این محصول نسبت به ورق های گالوانیزه ظاهر زیباتر، عدم تغییر رنگ در طول زمان، مقاومت دو چندان در برابر خوردگی، وزن سبک و ایمنی بالا می باشد.
ورق های رنگی دارای ضخامتی اندک بین ۰.۷-۰.۲ میلی متر است
به دو صورت رول و شیت در ابعاد ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ میلیمتری موجود است.

تولید ورق رنگی

۱.ابتدا کلاف های ورق گالوانیزه تولیده شده وارد بخش آماده سازی ورق رنگی می شود. اولین مرحله آماده سازی پولیش کشیدن سطح ورق است که سبب از بین رفتن ناخالصی ها و چربی ها از سطح فلز می شود، چربی زدایی در این قسمت باید به خوبی انجام شود.

۲.در مرحله بعد به منظور صاف و یک نواخت شدن سطح و بالا بردن کیفیت رنگ آمیزی، با استفاده از غلطک مخصوص سطح فلز را برس کاری می کنند. سپس سطح فلز با آب شستشو داده شده و به روش هوادهی خشک می شود.

۳.در آخرین مرحله از آماده سازی، به منظور بالا بردن مقاومت ورق در برابر خوردگی و افزایش چسبندگی رنگ به سطح ورق ها مواد شیمیایی را روی سطح پاشیده و در دمای مناسب خشک می گردد. پس از خشک شدن، ورق برای ورود به مرحله رنگ آمیزی آماده خواهد بود.

در ادامه :

۴.برای رنگ آمیزی ابتدا با استفاده از یک نوع رنگ پرایمر پایه سطح بالایی و پایینی ورق پوشانده شده و وارد کوره پخت می شود.

۵.پس از سرد شدن ورقها، رنگ نهایی که بر حسب کاربرد ورق ممکن است از جنس های مختلفی مانند: پلی استر، اپوکسی، پلی وینیل کلراید و یا پلی اورتان باشد توسط غلطک روی سطح ورق فلزی قرار گرفته و وارد مرحله آخر پخت رنگ می شود.

۶.محصول نهایی تولید شده مقاومت بالایی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی خواهدد داشت.در تولید ورق رنگی نکاتی را باید مد نظر قرار داد از جمله اینکه سطح ورق کاملا تمیز و عاری از هرگونه ضایعات و موارد روغنی باشد، با انجام زیرسازی سطح ورق حالت چسبندگی برای رنگ داشته باشد، همچنین میزان مقاومت آستری نسبت به محیطی که ورق در آن قرار می گیرد سنجیده شود.

نمونه نصبی

شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان در سال ۱۳۷۲ با هدف تولید انواع لوله و انواع قوطی و پروفیل تاسیس و در سال های بعد ضمن گسترش و تاسیس کارخانه تولید لوله گالوانیزه در سایزهای مختلف، با راه اندازی کارخانه دیگری در تولید انواع لوله های سایز بالا اقدام نمود. همچنین در سال ۱۳۸۵ با راه اندازی خطوط تولید ورق گالوانیزه در دو خط تولید و نیز ورق رنگی توانایی های خود را در زمینه کمی و کیفی و همچنین تنوع محصولات به اثبات رسانید. مجموعه کارخانجات در شهرک صنعتی سمنان در چهار موقعیت مجموعاٌ به مساحت ۱۹۳۰۰۰ متر مربع احداث شده است. به دلیل استقرار این کارخانه در حد فاصل پایتخت و شرق کشور و عدم وجود کارخانه مشابه پتانسیل ایجاد یک گروه صنعتی بزرگ به عنوان یک مکان مناسب و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور را دارد.
ظرفیت خطوط تولید این شرکت ۱۴۱۰۰۰۰ تن در سال است که، مربوط به تمامی محصولات این کارخانه است.

انواع محصولات تولیدی این شرکت عبارتند از:

  • ورق های گالوانیزه
  • ورق رنگی سمنان
  • لوله های گالوانیزه
  • انواع لوله، قوطی و پروفیل 

در ادامه تعدادی از تصویر ها و ویدیو ورق سمنان را مشاهد می کنید:

اطلاعات تماس :

واتس آپ :

۰۹۱۲۸۴۶۰۱۶۲

تلفن های فروشگاه:

۰۲۱۶۶۱۳۷۱۵۳
۰۲۱۶۶۱۳۷۱۲۸
۰۲۱۶۶۳۰۶۱۶۲
۰۲۱۶۶۲۴۶۰۱۹
۰۲۱۶۶۱۳۰۱۹۱
۰۲۱۶۶۱۳۶۷۹۷

موبایل :

پیامک فقط لطفا ۰۹۱۲۸۴۶۰۱۶۲

محصولات مرتبط با ورق گالوانیزه رنگی سمنان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *