شاخص کل بورس

بنا به گزارش اقتصادنیوز، بورس اوراق بهادار تهران روند روبه رشد داشته که این سیر صعودی، بعد از بسته ۱۰ بندی حمایتی سازمان بورس امروز بود. بر این اساس، شاخص کل بورس در پایان معاملات، رشدی معادل ۱۰ هزار و ۵۴۷ واحد داشته که نسبت به روز گذشته به عدد یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۳۸۰ واحد رسید.

همینطور شاخص کل با معیار هموزن، به عدد ۳۶۵ هزار و ۹ واحد رسید که روند صعودی داشت. به این ترتیب بورس تهران ارزشی بالغ بر ۴ میلیون و ۷۵۱ هزار میلیارد تومان به دست آورد.

می‌توان گفت تمامی شاخص‌های بورس سبز شدند، به شکلی که شاخص قیمت با معیار وزنی، به ارزش ۰.۸۴ درصد رشد داشته است. شاخص بازار اول بورس معادل ۰.۹۲ درصد، شاخص بازار دوم بورس ۰.۷۴ و شاخص آزاد شناور ۰.۸۱ درصد افزایش پیدا کرد.

امروز نمادهای مختلفی تاثیر مثبت و رو به رشد را بر روی شاخص بورس گذاشتند. از جمله این نمادها می‌توان به فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری امید، سرمایه‌گذاری غدیر و شستا اشاره کرد.

بازار اول و دوم نیز فرابورس ایران، به ارزشی معادل ۹۴۶ هزار میلیارد رسید.

علاوه بر این، فرابورس تهران نیز امروز شاهد رشد ۳۸ واحدی بوده که به عدد ۱۷ هزار و ۳۷۱ واحد صعود کرد.

همینطور امروز نمادهایی بوده‌اند که توانستند تاثیر مثبت خود را بر روی شاخص فرابورس بگذارند. این نمادها عبارتند از: پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، پویا زرکان آق دره، بهمن دیزل و صنعتی مینو.

امروز عددی بیش از ۵.۲ میلیارد سهام حق تقدم توسط معامله‌گران داد و ستد شد. همینطور معامله اوراق مالی به عددی نزدیک به ۲۴۶ هزار فقره مورد معامله قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *