توسعه صنعت مس

علی رستمی، مدیر عامل شرکت مس در روز چهارشنبه در نشستی با نخبگان بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه در صنعت مس کشور، فرصت‌های مناسبی برای توسعه صنعت مس و پیشرفت آن وجود دارد تا بتوان از این طریق به ارزآوری بیشتر کمک کرد، از نخبگان تقاضا می‌شود تا وارد این صنعت شده و به شکوفایی اقتصاد کشور کمک شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی رستمی افزود: با توجه به جدیدترین اکتشافات و همکاری بی‌نظیر در صنعت مس توانسته‌ایم به ۱۹ میلیارد تن ماده معدنی برسیم. بنابراین خواهیم توانست با استفاده از فرصت‌های موجود، برای ذخایر معدنی و اکتشافات اخیر، تلاش بیشتری کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت مس، برای توسعه صنعت مس در استان‌های آذربایجان و کرمان بیشترین میزان ذخایر مس وجود دارد. همینطور در استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد نیز معادن مس کشف و در حال عملیات استخراج می‌باشد. به این ترتیب باید توجه سرمایه‌گذاران را به این سمت بکشانیم. در سال قبل در زمینه اکتشاف توانستیم ۱۳۰ هزار متر حفاری انجام دهیم که امسال خوشبختانه به میزان ۲۰۰ هزار متر افزایش پیدا کرده است.

علی رستمی ضمن اشاره به را‌ه‌اندازی دو شرکت اکتشافی و تلاش‌ها جهت توسعه صنعت مس، اضافه کرد: یک شرکت اکتشافی دیگر نیز تا یک ماه دیگر راه‌اندازی خواهد شد. به این ترتیب در حوزه اکتشاف حدود ۴۵ دستگاه حفاری خریداری شده که از این تعداد، ۶ عدد آن نصب شده است. به این ترتیب می‌توان گفت در حوزه اکتشاف عملیات بزرگی انجام شده است.

حمایت شرکت مس از فارغ التحصیلان رشته معدن

علی رستمی به بسیجیان، فرهنگیان و فار‌غ‌التحصیلان معدن برای توسعه صنعت مس پیشنهاد کار داد و گفت: قطعا شرکت مس از فارغ‌التحصیلان و افراد متخصص حوزه معدن استقبال و حمایت به عمل خواهد آورد. وی ادامه داد برای اینکه بتوانیم ظرفیت اکتشافات را از ۷ درصد به ۱۵ درصد برسانیم، باید در استان کرمان از فارغ‌التحصیلان رشته معدن و همینطور دیگر رشته‌های فنی و مالی در این حوزه بهره ببریم.

۴ برابر شدن امکانات تولیدی و استخراجی شرکت مس

علی رستمی بر افزایش تولید و توسعه صنعت مس تاکید کرد و گفت: هدف‌گذاری ما تولید یک میلیون تن در مدت ۵ سال است که به یاری خدا و تلاش مجموعه شرکت مس به آن دست خواهیم یافت؛ به این ترتیب برای دستیابی به این میزان ظرفیت، باید تمام امکانات استخراجی شرکت مس ۴ برابر شود. همینطور ماشین‌آلات معدنی بروز و بکارگیری نیروهای متخصص برای طراحی، ساخت و استخراج بسیار ضرورت دارد تا بتوان نیازهای موجود را برطرف کرد.

دریافت اخبار بیشتر در گالوانیزه۲۴ 

3 دیدگاه برای شما “توسعه صنعت مس به کمک نخبگان کشور

    با سلام
    با استفاده و میدان دادن به نیروهای که چندین سال در صنعت مس چه از استخدامی وچه از قراردادی که تجربه بسیار زیادی در فرآوری مس و محصولات زیر مجموعه مس دارند استفاده از تجربیات این چنین افرادی در افزایش تولید مس گام بلندی رقم خواهد خورد

      بله.ما هم موافقیم.در هر زمینه استفاده از نیروهای آزموده و متخصص کارگشا خواهد بود.

    چپاول و دزدی معادن آذربایجان از زمان هاشمی رفسنجانی محروم از رحمت خدا و هزین آن در کرمان کویر تفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *