واردات خودرو

طبق گزارش تهیه شده از اقتصاد نیوز در مورد واردات خودرو، حداکثر تا دو ماه دیگر اولین گروه­های وارداتی، وارد گمرک می­شوند. بر اساس این گزارش، گزینه انتخابی سایپا برای واردات، خودروی سراتو ۲۰۲۲ است که با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

بر اساس گزارشات رسیده، در مورد آیین نامه واردات خودرو و اصلاحات آن، اطلاعاتی منتشر شده است. به همین دلیل شرکت های خودروسازی زیادی در مورد واردات خودرو اعلام آمادگی کرده­ اند که وزارت صمت در مورد این موضوع پیگیری­ هایی را به انجام رسانده است. شرکت خوردو سازی سایپا یکی از این شرکت­ ها است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 سایپا و واردات کیا سراتو ۲۰۲۲

ظاهرا محدودیت­ها و کشمکش­های مربوط به واردات خودرو از سر گذرانده شده است. بنابراین شرکت­های خودروسازی بعد از هماهنگی با وزارت صمت، اقدام به واردات خوردوهای خارجی کرده ­اند. در این میان شرکت سایپا خوردوی کیا سراتو ۲۰۲۲ را برای واردات انتخاب کرده که به احتمال زیاد از آذر ماه واردات آن آغاز خواهد شد.

از آنجایی که شرکت سایپا جزء شرکت­های دولتی است، درخواست خودر را جهت واردات کیا سراتو ۲۰۲۲ به وزارت صمت ارائه کرده است. پس باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این شرکت مجوز لازم برای واردات خودروی مذکور را دریافت خواهد کرد یا خیر. در ادامه این مطلب به ذکر مشخصات خودروی سراتو ۲۰۲۲ میپردازیم.

مشخصات کلی کیا سراتو ۲۰۲۲ چیست؟

با نگاهی به گذشته خودروی کیا سراتو درمیابیم که این خودرو از لحاظ فنی ارتقای چندانی نسبت به قبل نداشته و ساختار فنی همان طراحی قبل است. شاید این دلیلی باشد که مشتریان را تشویق کرده تا همچنان متقاضی خرید آن باشند. زیرا بعضی از قطعات اصلی آن از جمله گیربکس آن از جمله لوازمی است که از امتحان خود سربلند بیرون آمده و کیفیت خوبی داشته است.

خودروی کیا سراتو توسط شرکت کیا در کلاس های سدان، هاچ بک و کوپه تولید و روانه بازار می­ شود خودروی سراتو با نام­های مختلفی توسط شرکت کیا وارد بازارهای جهانی شده است. این سدان در بازار کره با نام K3 و در آمریکا با نام فورته به فروش می­ رود. در چین هم با نام فورته K3 یا شوما معروف است. در کشورهای آمریکای لاتین، خاورمیانه و استرالیا نیز آن را سراتو صدا می­زنند.

سراتو چقدر قیمت گذاری شده است؟

قیمت کیا سراتو در کشورهای قطر، امارات و عربستان چیزی در حدود ۵۹.۹۰۰ الی ۷۸.۰۰۰ درهم قیمت گذاری شده است. اما در ایران کیا سراتو قیمتی حدود ۵۸۰  الی ۶۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. چنانچه مالیات این خودرو را در نظر بگیریم، برای خرید آن باید مبلغی در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  پرداخت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *