اقتصادنیوز

به گزارش اقتصادنیوز افت معاملات مسکن در تهران ادامه دارد. آخرین آمار بانک مرکزی نشان می دهد که درماه پایانی تابستان تنها  ۶ هزار واحد مسکونی معامله شده است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۲.۹ و ۲۲.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در شهریورماه سال ۱۴۰۱ حاکی از آن است که از مجموع ۶۰۳۳ واحد مسکونی معامله‌شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۸.۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. با این وجود این سهم  در مقایسه با شهریورماه سال قبل حدود ۴.۶ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با عمر بالا در گروه‌های «۱۱ تا ۱۵» و «بیش از ۲۰» سال اضافه شده است.

در بررسی جزئیات تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد که در شهریور ماه امسال تعداد معاملات مسکن نسبت به ماه قبل در تمام مناطق تهران به جز منطقه ۲۱ کاهشی بوده است. در این بین، کم‌ترین تعداد معامله مسکن به منطقه ۱۹ با ۳۵ معامله و بیشترین تعداد معامله نیز به ترتیب به مناطق ۵، ۲، ۱۰ و ۴ مربوط می‌شود که هر یک به ترتیب  ۸۶۶، ۶۰۹، ۵۲۴ و  ۵۲۲ معامله مسکن داشته‌اند.

بررسی فایل های فروش نشان از کاهش فایل های کوچک مقیاس زیر ۶۰ متر دارد  و زمان ارائه فایل تا خرید قطعی این فایل ها نیز کوتاه است. 

 قیمت کل (تومان) سن بنا (سال)  متراژ(مترمربع)  محله
یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون۳۰۵۷پیروزی
۳ میلیارد۱۷۶۳شریعتی خواجه نصیر
۲میلیارد و ۴۹۰ میلیون۱۸۵۳تهرانپارس،خ ۱۸۷
۲میلیارد و ۳۰۰میلیون۵۵۵گلبرگ غربی
۲ میلیارد و ۹۰۰میلیون۲۵۵۱ستاری
۴ میلیارد و ۲۲۰میلیون۱۲۵۷اشرفی اصفهانی
۲ میلیارد و ۴۰۰میلیون۱۶۵۳تهرانپارس استخر
۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون۳۶۰بلوار پروین
۵ میلیارد و ۲۵میلیون۳۶۷شهرک نفت
یک میلیارد و ۸۵۰۳۰۵۳دبستان ، موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *